V předcházejícím článku jsme vám představili budoucnost vodíkové dopravy. Začátkem tohoto roku dorazil do Maďarska autobus na vodíkový pohon, jehož cílem je, aby místní provozovatelé MHD, kteří mají o technologii zájem, testovali palivové články na vodík. Cílem projektu je předvést autobus a vybudovat regionální dopravu vodíkových autobusů s palivovými články.
Tankování autobusu H2. City Gold
Trojdvéřový městský autobus, který se zúčastňuje projektu, má dojezd 400 kilometrů a je možné ho natankovat už za 9 minut při provozu s nulovými emisemi a velmi nízkou hlučností. Autobusy s palivovými články se tankují vodíkem na vysokovýkonných vodíkových čerpacích stanicích. Taková čerpací stanice na vodík musí být uzemněná. Na této čerpací stanici je použitý uzemňovací systém od našeho partnera Newson Gale. Pro tyto uzemňovací systémy má pro Českou a Slovenskou republiku Extec výhradní zastoupení.
Brzy vzniknou další vodíkové čerpací stanice i na Slovensku, protože zájem o vodíková nákladní auta a autobusy je velký a budoucnost městské hromadné dopravy spočívá v moderních technologiích.
Zdroje:
(1) EXTEC
(2) Newson Gale